CO2 liga
Žáci 7. ročníku vytvořili tým, který se účastní náročné mise, jejich úkolem je zastavit emise a přispět tak k omezení oteplování naší planety. Jedná se o celoroční environmentálně vzdělávací program, který se věnuje klimatickému rozvratu.
Organizátorem a garantem vzdělávacího programu je Ekologický institut Veronica
Naše projekty v CO2 lize více zde.

Během 2. mise dostali žáci za úkol spočítat svojí uhlíkovou stopu.
„Zajímavější, než samotný výsledek bylo zjištění, ve kterých oblastech bychom mohli snížit svojí uhlíkovou stopu. Společně jsme diskutovali o rozdílech v našich výsledcích.“
Zkuste si také spočítat svoji uhlíkovou stopu.
Použijte některý z uvedených odkazů:
https://www.uhlikovastopa.cz/cs/bydleni
http://mojeco2.cz/vypocet
https://www.bbc.com/news/science-environment-46459714


Ve dnech 30.11. a 2.12. 2022 realizovali žáci 7. ročníku v rámci plnění mise soutěže CO2 liga besedu ve 4.A a 4.B. Tým dětem představil stručně téma „Klimatická změna“. S dětmi probrali, co se dnes děje s přírodou, proč to tak je, jaké jsou další důsledky, co nás může čekat a co s tím můžeme dělat.
Žáci se v průběhu jedné vyučovací hodiny zamýšleli nad tím, co potřebujeme k životu a co škodí naší planetě.
Náš tým tvořený žáky 7. ročníku, jmenovitě Ella Č., Lukáš Č., Adéla D., Nela Nicol K., Vanesa M., Milan G., Karolína K., Jan R., Stela V. a Rebeka V., bude v průběhu tohoto školního roku plnit 4 mise. Každá mise je rozdělena na několik úkolů. Cílem akce je podpořit omezení produkce CO2, abychom mohli dodržet závazky dané Pařížskou dohodou. V té se většina států světa zavázala udržet růst průměrné globální teploty do 2°C.
1.Mise – „Poznej svého protivníka“ zahrnovala několik úkolů. Nejprve se žáci seznámili s klimatickým rozvratem. Dostali odpovědi na to, co je vlastně klimatický rozvrat, jak se projevuje, jaké jsou příčiny, dopady a co je obsahem Pařížské dohody z roku 2015.
Ve druhém úkolu nad vším žáci společně přemýšleli a vytvořili myšlenkovou mapu k celé problematice.
V rámci dalšího úkolu se žáci pokusili výtvarně vyjádřit své myšlenky a pocity z klimatické změny.
Úkolem bylo také vytvořit informační kanál, kterým by žáci dávali vědět o své činnosti.
Další informace o „naší činnosti“ budeme poskytovat prostřednictvím webových stránek školy, školního časopisu a k projektu vyhrazené nástěnky u tříd na 2. stupni.