CO2 liga
Žáci 7. ročníku vytvořili tým, který se účastní náročné mise, jejich úkolem je zastavit emise a přispět tak k omezení oteplování naší planety. Jedná se o celoroční environmentálně vzdělávací program, který se věnuje klimatickému rozvratu.
Organizátorem a garantem vzdělávacího programu je Ekologický institut Veronica
Naše projekty v CO2 lize více zde.
V soutěži CO2liga jsme dostali za úkol zamyslet se nad místy, která jsou ve Štětí ohrožena větrem a vedrem. K tomu jsme měli využít pocitovou mapu. Mapu jsme si vytvořili. A zeptali se na to našich spolužáků z celého 2. stupně. Spolužáci měli za úkol podle vlastních pocitů označit nejvíce ohrožené místo na mapě špendlíkem.
Pak jsme se společně zamysleli nad místy, která byla označena nejčastěji. Vybrali jsme v každé mapě jedno místo.
Abychom mohli navrhnout nějaké řešení/zlepšení situace, vybrali jsme si
Náměstí, které nám připadá ohrožené vedrem
Návrhy:
- přidat více zeleně, více květin v truhlících,
- nechat vybudovat fontánu
- rozprašovače vody
- pítko s pitnou vodou
- při nějaké vhodné letní akci na náměstí natáhnout lana a ně připevnit deštníky jako dekorace a zároveň stínění
Škola
Návrhy:
- zeleň na střechu
- solární panely
- odvod dešťové vody a její využití
- klimatizace
- nové zastínění oken
Cesta na vlakové nádraží ve Štětí mezi poli
Návrhy:
- vysázet stromy
- nad lavičky postavit stříšky a na ně nechat vysázet traviny
Tým žáků ze 7.A
ZŠ Štětí Ostrovní
https://www.zssteti-ostrovni.cz/skola/projekty/co2-liga#sigFreeId36a3608dae
Žáci ze soutěžního týmu CO2 ligy vyzývají k zapojení do akce
HODINA ZEMĚ
SOBOTA 25.3.2023
Hodina Země - V sobotu 25. března 2023 proběhne celosvětová akce s názvem Hodina Země, která má za cíl podpořit povědomí o klimatické změně. Účastníci zhasnutím světel od 20:30 do 21:30 vyjadřují nutnost zastavení oteplování naší planety a připravenost a ochotu se na tom podílet. Pokud jste o Hodině Země dosud neslyšeli, více se dozvíte na jejích stránkách. Zapojte se do Hodiny Země i vy. Se svojí rodinou, svými kamarády si můžete udělat symbolickou “černou hodinku”. Dejte si svůj klimatický závazek a vytrvejte v jeho plnění.
Zájemci se mohou oficiálně přihlásit jako jednotlivci přes webové stránky https://hodinazeme.cz/ nebo svoji podporu vyjádřit pouhým zhasnutím světel v dané době.
![](/images/fotogalerie/projekty/co2liga/co2liga-2022-uhlikova-stopa/co2liga-2022-uhlikova-stopa.jpg)
Během 2. mise dostali žáci za úkol spočítat svojí uhlíkovou stopu.
„Zajímavější, než samotný výsledek bylo zjištění, ve kterých oblastech bychom mohli snížit svojí uhlíkovou stopu. Společně jsme diskutovali o rozdílech v našich výsledcích.“
Zkuste si také spočítat svoji uhlíkovou stopu.
Použijte některý z uvedených odkazů:
https://www.uhlikovastopa.cz/cs/bydleni
http://mojeco2.cz/vypocet
https://www.bbc.com/news/science-environment-46459714
![](/images/fotogalerie/projekty/co2liga/co2liga-2022-11-30/co2liga-2022-11-30-1.jpg)
![](/images/fotogalerie/projekty/co2liga/co2liga-2022-11-30/co2liga-2022-11-30-2.jpg)
Ve dnech 30.11. a 2.12. 2022 realizovali žáci 7. ročníku v rámci plnění mise soutěže CO2 liga besedu ve 4.A a 4.B. Tým dětem představil stručně téma „Klimatická změna“. S dětmi probrali, co se dnes děje s přírodou, proč to tak je, jaké jsou další důsledky, co nás může čekat a co s tím můžeme dělat.
Žáci se v průběhu jedné vyučovací hodiny zamýšleli nad tím, co potřebujeme k životu a co škodí naší planetě.
Náš tým tvořený žáky 7. ročníku, jmenovitě Ella Č., Lukáš Č., Adéla D., Nela Nicol K., Vanesa M., Milan G., Karolína K., Jan R., Stela V. a Rebeka V., bude v průběhu tohoto školního roku plnit 4 mise. Každá mise je rozdělena na několik úkolů. Cílem akce je podpořit omezení produkce CO2, abychom mohli dodržet závazky dané Pařížskou dohodou. V té se většina států světa zavázala udržet růst průměrné globální teploty do 2°C.
1.Mise – „Poznej svého protivníka“ zahrnovala několik úkolů. Nejprve se žáci seznámili s klimatickým rozvratem. Dostali odpovědi na to, co je vlastně klimatický rozvrat, jak se projevuje, jaké jsou příčiny, dopady a co je obsahem Pařížské dohody z roku 2015.
Ve druhém úkolu nad vším žáci společně přemýšleli a vytvořili myšlenkovou mapu k celé problematice.
V rámci dalšího úkolu se žáci pokusili výtvarně vyjádřit své myšlenky a pocity z klimatické změny.
Úkolem bylo také vytvořit informační kanál, kterým by žáci dávali vědět o své činnosti.
Další informace o „naší činnosti“ budeme poskytovat prostřednictvím webových stránek školy, školního časopisu a k projektu vyhrazené nástěnky u tříd na 2. stupni.