CO2 liga
Žáci 7. ročníku vytvořili tým, který se účastní náročné mise, jejich úkolem je zastavit emise a přispět tak k omezení oteplování naší planety. Jedná se o celoroční environmentálně vzdělávací program, který se věnuje klimatickému rozvratu.
Organizátorem a garantem vzdělávacího programu je Ekologický institut Veronica
Naše projekty v CO2 lize více zde.
V soutěži CO2liga jsme dostali za úkol zamyslet se nad místy, která jsou ve Štětí ohrožena větrem a vedrem. K tomu jsme měli využít pocitovou mapu. Mapu jsme si vytvořili. A zeptali se na to našich spolužáků z celého 2. stupně. Spolužáci měli za úkol podle vlastních pocitů označit nejvíce ohrožené místo na mapě špendlíkem.
Pak jsme se společně zamysleli nad místy, která byla označena nejčastěji. Vybrali jsme v každé mapě jedno místo.
Abychom mohli navrhnout nějaké řešení/zlepšení situace, vybrali jsme si
Náměstí, které nám připadá ohrožené vedrem
Návrhy:
- přidat více zeleně, více květin v truhlících,
- nechat vybudovat fontánu
- rozprašovače vody
- pítko s pitnou vodou
- při nějaké vhodné letní akci na náměstí natáhnout lana a ně připevnit deštníky jako dekorace a zároveň stínění
Škola
Návrhy:
- zeleň na střechu
- solární panely
- odvod dešťové vody a její využití
- klimatizace
- nové zastínění oken
Cesta na vlakové nádraží ve Štětí mezi poli
Návrhy:
- vysázet stromy
- nad lavičky postavit stříšky a na ně nechat vysázet traviny
Tým žáků ze 7.A
ZŠ Štětí Ostrovní
https://www.zssteti-ostrovni.cz/skola/projekty/co2-liga#sigFreeId36a3608dae
Žáci ze soutěžního týmu CO2 ligy vyzývají k zapojení do akce
HODINA ZEMĚ
SOBOTA 25.3.2023
Hodina Země - V sobotu 25. března 2023 proběhne celosvětová akce s názvem Hodina Země, která má za cíl podpořit povědomí o klimatické změně. Účastníci zhasnutím světel od 20:30 do 21:30 vyjadřují nutnost zastavení oteplování naší planety a připravenost a ochotu se na tom podílet. Pokud jste o Hodině Země dosud neslyšeli, více se dozvíte na jejích stránkách. Zapojte se do Hodiny Země i vy. Se svojí rodinou, svými kamarády si můžete udělat symbolickou “černou hodinku”. Dejte si svůj klimatický závazek a vytrvejte v jeho plnění.
Zájemci se mohou oficiálně přihlásit jako jednotlivci přes webové stránky https://hodinazeme.cz/ nebo svoji podporu vyjádřit pouhým zhasnutím světel v dané době.
Během 2. mise dostali žáci za úkol spočítat svojí uhlíkovou stopu.
„Zajímavější, než samotný výsledek bylo zjištění, ve kterých oblastech bychom mohli snížit svojí uhlíkovou stopu. Společně jsme diskutovali o rozdílech v našich výsledcích.“
Zkuste si také spočítat svoji uhlíkovou stopu.
Použijte některý z uvedených odkazů:
https://www.uhlikovastopa.cz/cs/bydleni
http://mojeco2.cz/vypocet
https://www.bbc.com/news/science-environment-46459714
Ve dnech 30.11. a 2.12. 2022 realizovali žáci 7. ročníku v rámci plnění mise soutěže CO2 liga besedu ve 4.A a 4.B. Tým dětem představil stručně téma „Klimatická změna“. S dětmi probrali, co se dnes děje s přírodou, proč to tak je, jaké jsou další důsledky, co nás může čekat a co s tím můžeme dělat.
Žáci se v průběhu jedné vyučovací hodiny zamýšleli nad tím, co potřebujeme k životu a co škodí naší planetě.
Náš tým tvořený žáky 7. ročníku, jmenovitě Ella Č., Lukáš Č., Adéla D., Nela Nicol K., Vanesa M., Milan G., Karolína K., Jan R., Stela V. a Rebeka V., bude v průběhu tohoto školního roku plnit 4 mise. Každá mise je rozdělena na několik úkolů. Cílem akce je podpořit omezení produkce CO2, abychom mohli dodržet závazky dané Pařížskou dohodou. V té se většina států světa zavázala udržet růst průměrné globální teploty do 2°C.
1.Mise – „Poznej svého protivníka“ zahrnovala několik úkolů. Nejprve se žáci seznámili s klimatickým rozvratem. Dostali odpovědi na to, co je vlastně klimatický rozvrat, jak se projevuje, jaké jsou příčiny, dopady a co je obsahem Pařížské dohody z roku 2015.
Ve druhém úkolu nad vším žáci společně přemýšleli a vytvořili myšlenkovou mapu k celé problematice.
V rámci dalšího úkolu se žáci pokusili výtvarně vyjádřit své myšlenky a pocity z klimatické změny.
Úkolem bylo také vytvořit informační kanál, kterým by žáci dávali vědět o své činnosti.
Další informace o „naší činnosti“ budeme poskytovat prostřednictvím webových stránek školy, školního časopisu a k projektu vyhrazené nástěnky u tříd na 2. stupni.